Havermout eiwit pannenkoeken (3 stuks)

Havermout eiwit pannenkoeken (3 stuks)

Havermoutpannenkoeken zijn een geweldig alternatief voor brood. En zeker als je ze combineert met fruit, heb je een frisse en gezond ontbijt of lunch. Daarnaast bevat havermout complexere koolhydraten dan brood waardoor je langer vol zit. Doordat de pannenkoeken ook nog eens vol eiwitten zitten passen ze perfect binnen het dieet van een fanatieke sporter!

INGREDIËNTEN

BEREIDING

  1. Ideaal aan dit recept is dat je het gemakkelijk in je shakebeker kunt maken. Geen gezeur met mixers dus. Doe de havermout, het eiwit poeder, de melk en het ei in je shaker en schud tot alles één geheel tot je een mooi pannenkoekenbeslag krijgt.
  2. Voeg olie of boter toe aan een koekenpan en bak de pannenkoeken op laag vuur gaar in enkele minuten. Zo gauw je de pannenkoek kunt bewegen in de pan is het tijd om het om te draaien!

Het bovenstaande recept is voor vanille- of bananenpannenkoeken. Je kan het recept naar smaak aanpassen door er andere smaken eiwitpoeder doorheen te mengen. Als je de pannenkoeken liever wat zoeter hebt, kun je wat druppels Stevia of andere zoetstof aan het beslag toevoegen. Hier zitten geen calorieën in. De halfvolle melk zou je eventueel kunnen vervangen voor sojamelk of amandelmelk.